COMPENDIU INTRODUCTIV PENTRU GIMNAZIU

  • 0

COMPENDIU INTRODUCTIV PENTRU GIMNAZIU

Printeaza pagina / articolul

Elevii claselor a V-a și cadrele didactice implicate în procesul instructiv-educativ al acestor clase vor utiliza, în primele opt săptămâni ale noului an școlar, un Compendiu introductiv pentru gimnaziu. Decizia aparține ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și are ca obiectiv sprijinirea elevilor de clasa a V-a afectați de absența temporară a manualelor școlare.

Compendiul include resurse de învățare și propune o abordare modernă, interactivă, sintetică, menită să încurajeze gândirea critică şi comunicarea prin activităţile şi aplicaţiile integrate. Suplimentar, pentru dezvoltarea unor activităţi de învăţare se fac trimiteri inclusiv la materiale disponibile on-line.

Documentul are 296 de pagini și este structurat pe 6 arii curriculare: Limbă şi comunicare (Limba şi literatura română, Limba modernă 1 –  Engleză și Franceză și Limba modernă 2 – Engleză, Franceză și Germană), Matematică și Științele Naturii (Matematică, Biologie), Om și societate (Educație socială, Istorie, Religie – cultul ortodox, Geografie, Religie – cultul penticostal), Arte (Educație plastică, Educație muzicală), Tehnologii (Educație tehnologică și aplicații practice, Informatică și TIC), Consiliere și orientare (Consiliere și dezvoltare personală). Fiecare lecție este reflectată în mod distinct, fiecare disciplină având alocate un număr de pagini corelat cu numărul de ore pe săptămână alocate studiului, potrivit planului-cadru.

Cele mai importante avantaje ale acestei resurse de învățare sunt următoarele:

  • accesul la resurse de învăţare absolut necesare, în contextul în care anumite discipline (Informatică şi TIC) sunt studiate pentru prima dată
  • accentul se mută de pe conţinuturi, esenţializate în acest material, pe crearea unor contexte de învăţare relevante în dezvoltarea competenţelor generale şi specifice indicate de programele şcolare
  • elevii au ocazia să facă mai ușor legături între diferite discipline prin intermediul unor activități prin care pot extinde/transfera achizițiile în contexte noi.

Conţinutul a fost elaborat de grupuri de lucru cu experienţă în dezvoltare de curriculum, sub coordonarea metodologică a Institutului de Ştinţe ale Educaţiei, instituţie în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale. În plus, resursele pentru fiecare disciplină au primit aviz favorabil şi din partea unui referent ştiinţific (cu expertiză de specialitate și curriculară). Principiul pedagogic esenţial pe care acest material îl dezvoltă este cel de învățăre activă, în care elevul nu este doar un receptor, ci un participant activ la propria învăţare.

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației pun la dispoziția tuturor elevilor care încep anul acesta clasa a V-a o resursă de învățare pentru primele 8 săptămâni de școală: Compendiu introductiv pentru gimnaziu.

Prin activitățile și aplicațiile propuse, compendiul propune o abordare modernă și interactivă, menită să încurajeze dezvoltarea competențelor cheie. Principiul pedagogic de la care pornește acest compendiu este cel de învățare activă, prin care elevul nu este doar un receptor, ci un participant implicat în propria învățare.

Acest material a fost elaborat de grupuri de lucru cu experiență în dezvoltarea de curriculum, sub coordonarea metodologică a Institutului de Științe ale Educației și cu validarea unui grup de referenți științifici.

Compendiul poate fi un reper și pentru activitatea profesorilor care, începând cu acest an școlar, vor implementa noile programe școlare la clasa a V-a.

Compendiul poate fi descărcat gratuit aici:Compendiu_clasa_a_V-a


Categorii de anunturi importante !

Arhiva

  • Concluziile studiului rezultat în urma consultării publice privind rolul temelor pentru acasă 13/12/2017
    13 Dec 2017Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% - mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din […]
    daniel.tomoni
  • «Capital Filles în România»: Peste 800 de tinere din medii sociale defavorizate, încurajate să urmeze studiile superioare după examenul de Bacalaureat 12/12/2017
    12 Dec 2017Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop, și Ambasadorul Republicii Franceze în România, Michèle Ramis, au semnat marți, 12 decembrie, Convenţia oficială de parteneriat privind derularea în anul 2018 a programului «Capital Filles în România». Documentul a fost semnat, de asemenea, de Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii-membre fondatoare. Programul se adresează […]
    daniel.tomoni
  • Convenție româno-franceză de parteneriat pentru sprijinirea programului «Capital Filles în România» 11/12/2017
    11 Dec 2017Marți, 12 decembrie, la sediul Ministerului Educației Naționale va avea loc, începând cu ora 15:00, semnarea Convenţiei de parteneriat dintre România, Ambasada Franţei, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER) şi opt companii-membre fondatoare, mobilizate pentru «Capital Filles în România». Documentul reînnoieşte sprijinul Ministerului Educației Naționale în derularea acestui program care își propune încurajarea […]
    daniel.tomoni
  • Ministrul Liviu Marian Pop s-a întâlnit cu reprezentanții Alianței pentru Educație de Calitate (ApEC) 11/12/2017
    11 Dec 2017Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, s-a întâlnit luni, 11 decembrie, cu reprezentanții Alianței pentru Educație de Calitate (ApEC). Întâlnirea face parte din calendarul comun al consultărilor privind adoptarea măsurilor care să contribuie la creșterea calității în sistemul național de învățământ. Discuțiile de astăzi au vizat proiectul de buget al Educației pentru anul 2018, […]
    daniel.tomoni
  • Vizita ministrului Liviu Marian Pop în județul Neamț 08/12/2017
    08 Dec 2017Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a efectuat în zilele de 7 și 8 decembrie o vizită în județul Neamț în cadrul căreia a avut o serie de întâlniri de lucru cu inspectorii școlari generali din Regiunea Nord-Est și din țară, respectiv cadre didactice, elevi și autorități locale. Vineri, 8 decembrie, ministrul Liviu Marian […]
    daniel.tomoni