” SUCCES-ul SCOLAR, O NORMALITATE !” Program de pregătire suplimentară a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Națională 2016

  • 0

” SUCCES-ul SCOLAR, O NORMALITATE !” Program de pregătire suplimentară a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Națională 2016

Printeaza pagina / articolul

” SUCCES-ul SCOLAR, O NORMALITATE !”

Program de pregătire suplimentară a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Națională 2016

In deplina concordanta cu Misiunea scolii Interactiunea scolii cu mediul social, cultural si economic, transformarea scolii intr-un centru de resurse educationale si de servicii oferite comunitatii” respectiv cu Viziunea scoliiEste usor sa inveti a merge. Important este incotro te indrepti. Stim ca nu toti copii sunt la fel. Noi, impreuna cu familia ta te calauzim spre reusita si implinire deoarece tu ne reprezinti !” supunem acest proiect dezbaterii intregii comunitati scolare si locale formata din cadrele didactice, elevii nostri si parintii lor deopotriva in vederea cresterii gradului de pregatire respectiv cresterii sanselor de a obtine rezultate semnificativ imbunatatite ale elevilor viitor absolventi de clasa a VIII-ala Evaluarea Nationala din iunie 2016 si pentru a creste sanselor lor de a-si continua studiile la un liceu cat mai bun, corespunzator cu nivelul lor de pregatire si aspiratiile lor.

INTRODUCERE

Calitatea este un termen atât relativ, cât și abstract, căruia fiecare dintre noi îi atribuie o interpretare diferită. Cele mai uzuale definiții folosite astăzi sunt: „Modul în care toate proprietățile unui produs, proces sau serviciu sunt conforme cu cerințele stabilite pentru el, cu cele necesare aplicației pentru care a fost proiectat”, „Abilitatea de a îndeplini toate așteptările cumpărătorului de bunuri și servicii”. Gradual, am ajuns la concluzia că nu există grade de calitate, există un concept al calității și unul al noncalității, fără alte definiri intermediare.

Oricum, calitatea nu este niciodată accidentală, ea este întotdeauna rezultatul unui efort inteligent.

Realizarea calității unui proces sau serviciu presupune existența unui complex organizațional focalizat pe îndeplinirea cerințelor stabilite pentru acel proces sau serviciu. Acest lucru este cu atât mai important cu cât este vorba despre procesul educațional, care, trebuie să recunoaștem, este un proces de importanță vitală în viața fiecărei generații, un proces care formează caractere, personalități și care modelează societatea.

Pentru asigurarea calității proceselor care se desfășoară într-o instituție de învățământ preuniversitar este necesară existența unei structuri minimale la nivel de unitate, constând într-o Comisie a calității, din care să facă parte atât managementul școlii, cât și toate cadrele didactice care contribuie la desfășurarea activităților educative din unitate. Acest consiliu ar trebui să aibă prerogative extinse la nivelul: stabilirii programelor de învățământ ce vor fi utilizate în școală; al manualelor ce vor fi studiate la clasă, la toate disciplinele; stabilirii standardelor de evaluare atât pentru cadrele didactice, cât mai ales pentru elevi; identificării, analizei, deciziei și rezolvării oricărei probleme care apare în școală înainte de a atinge faza de conflict; identificării căilor de urmat, a metodelor și tehnicilor ce vor fi folosite pentru îmbunătățirea continuă a calității procesului educativ; evaluării programelor de dezvoltare pe termen mediu și lung etc. Pentru realizarea tuturor sarcinilor ce revin acestui „consiliu”, în mod operativ, este necesară înființarea cercurilor de calitate la nivelul fiecărei clase, care să acționeze ca organ operativ la nivelul școlii.

descarca de aici integral proiectul ” SUCCES-ul SCOLAR, O NORMALITATE !”


Categorii de anunturi importante !

Arhiva

  • [Actualizare] Informare privind unitățile de învățământ preuniversitar afectate de condițiile meteorologice nefavorabile (vineri, 19 ianuarie 2018) 19/01/2018
    19 Ian 2018Vineri, 19 ianuarie 2018, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cursurile școlare sunt suspendate în 47 de unități școlare din 6 județe: Galați (3), Iași (14), Prahova (1), Tulcea (23), Constanța (4) și Vaslui (2). Informațiile au fost transmise de inspectoratele școlare județene și pot suferi modificări în funcție de evoluția situației. Orele de curs vor fi […]
    daniel.tomoni
  • Consultare publică privind structura anului școlar 2018-2019 18/01/2018
    18 Ian 2018Ministerul Educației Naționale organizează în perioada 18-24 ianuarie 2018 o consultare, prin intermediul unui chestionar online, privind structura anului școlar 2018-2019. Consultarea se adresează exclusiv elevilor, părinților și cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. Chestionarul conține 5 întrebări care vizează colectarea unor puncte de vedere referitoare la durata minimă a anului școlar, data de începere […]
    daniel.tomoni
  • Informare privind unitățile de învățământ preuniversitar afectate de condițiile meteorologice nefavorabile (vineri, 19 ianuarie 2018) 18/01/2018
    18 Ian 2018Vineri, 19 ianuarie 2018, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cursurile școlare vor fi suspendate în 33 de unități școlare din 4 județe: Galați (3), Iași (8), Prahova (1) și Tulcea (21). Informațiile au fost transmise de inspectoratele școlare județene și pot suferi modificări în funcție de evoluția vremii. Orele de curs vor fi recuperate […]
    daniel.tomoni
  • 21 de proiecte de acte normative, pe agenda Ministerului Educației Naționale în anul 2018 18/01/2018
    18 Ian 2018Ministerul Educației Naționale (MEN) a introdus în Planul Anual de Lucru al Guvernului pentru anul 2018 (PALG 2018) 21 de proiecte de acte normative cu incidență în domeniile pe care le coordonează, potrivit reglementărilor privind organizarea și funcționarea sa. Dintre cele 21 de propuneri de acte normative, trei reprezintă priorități ale MEN pentru anul 2018: Hotărârea de Guvern […]
    daniel.tomoni
  • Programul ministrului Educației Naționale, Liviu Marian Pop, în perioada19-26 ianuarie 2018 17/01/2018
    17 Ian 2018Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, continuă seria dezbaterilor regionale privind proiectele și programele lansate de Ministerul Educației Naționale, după următorul program: Constanța (19 ianuarie), Târgu Jiu (22 ianuarie), Bacău (23 ianuarie) și Cluj-Napoca (25-26 ianuarie). În acest context, ministrul Liviu Marian Pop se va întâlni cu reprezentanții inspectoratelor școlare județene, directorii unităților […]
    daniel.tomoni